Vrachtwagens, graafmachines, agrarische machines, tractoren: ECL vervoert al meer dan 25 jaar alles wat rijdt en rolt. Aangezien het een specialisme is waaraan bepaalde veiligheidsrisico’s verbonden zitten, vervoert niet iedere lijndienst binnen de zeescheepvaart rollend materieel. Hoe gaat het verschepen van rollend materieel in zijn werk?
Rollend materieel laden
Het meeste rollend materieel dat we verschepen is tweedehands. Afgeschreven in Europa maar nog prima geschikt voor een 2e of 3e leven in Zuid-Amerikaanse landen, zoals: Suriname, Guyana, Trinidad of Venezuela. Aan het verschepen van rollend materieel zitten veel risico’s. Zowel bij het laden als het verschepen. Daarom maken we gebruik van zeer geavanceerde apparatuur en werken we met een ervaren team waarin iedereen elkaar vertrouwt.
“Onze medewerkers weten de voertuigen keer op keer veilig op plaats van bestemming te brengen.”
Stel ons uw vraag ▸ Bekijk de afvaartschema's ▸
Een schip waarmee we regelmatig rollend materieel vervoeren is de BEAU Trader. Dit schip is 118 meter lang en we kunnen er 6.300 ton aan lading op kwijt. Als we vrachtwagens laden hebben we hiervoor 2 kranen ter beschikking. Met behulp van deze kranen tillen we zo’n 4 vrachtwagens per uur op het schip.
Het is een uitdagende aangelegenheid om de vrachtwagens perfect gebalanceerd op de juiste plaats op het schip te krijgen. In de video kunt u met eigen ogen zien hoe intensief een dergelijke operatie kan zijn.
Controle aan boord
Onze medewerkers weten de voertuigen keer op keer veilig op plaats van bestemming te brengen. Zo zetten ze de vrachtwagens altijd stevig vast aan kettingen. Verder gaan ze tijdens de tocht op zee elke dag het dek op, weer of geen weer, om te controleren of de vrachtwagens nog naar behoren vaststaan.
“We passen onze werkzaamheden altijd aan aan nieuwe regels in het buitenland.”
Nieuwe regels en uitdagingen
Niet alleen het laden, verschepen en lossen zijn een grote uitdagingen. In de landen waar wij naartoe varen veranderen de regels zo nu en dan. We passen ons hier altijd aan aan, zodat we in deze landen mogen blijven lossen.
Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer